10 złotych zasad tworzenia gabinetu
-
Odpowiedz sobie na pytanie jak ma wyglądać Twój gabinet ? Jaki klimat, jaki wystrój,jaki zapach ma pzostać klientowi w jego świadomości?
-
Zastanów sie jakie osoby mają przychodzić do Twojego gabinetu? To Ty kreujesz swoich klientów . Twoje myślenie o określonych chorobach, tematach z którymi musisz sie zmierzyć sprawi ,że tacy właśnie klienci trafią do Twojego gabinetu.
-
Wyobraź sobie ,że przychodzi do Ciebie klient , jak z nim rozmiawiasz ? O co go pytasz? W jaki sposób rozpoczniesz rozmowę ? O co najpierw go zapytasz?
-
Pomyśl w jaki sposób zamierzasz poznać osobę, która do Ciebie przychodzi? Jakie mechanizmy uruchomisz , aby zrozumieć , co wydarzyło sie w jej życiu i dlaczego jest w tym miejscu , w którym jest?
-
Przyjrzyj się otoczeniu Twojego gabinetu. Jakie dookoła są sklepy, jacy klienci mogą trafić do Ciebie z tzw. marszu . Oni też będą oczekiwali od Ciebie gotowości do współpracy.
-
Miej zawsze w swoim gabinecie książki. To buduje twoją wiarygodność. Gdy posiłkujesz się wiedzą innych ekspertów stajesz się bardziej wiarygodny dla Twoich klientów.
-
Miej w swoim gabinecie broszurki,katalogi i informacje o produktach,ktore zalecasz. Warto posiłkować się wiedzą przekazaną od producenta. Wiedza to nie tylko odtwarzanie informacji , to umiejetność mądrego korzystania ze wszystkich jej zasobów .
-
Bądź prawdziwy i wiarygodny w tym co robisz. Jeżeli zalecasz komuś jakieś terapie przetestuj je najlepiej na sobie lub pobieraj je z wiarygodnego źródła. Testoswanie na swoich klientach to prosta droga do straty klientów, chyba ,że wyrażą na to zgodę.
-
Pamiętaj o otoczeniu gabinetu. Parkingach, dojeździe i reklamie. Zewnętrzna wizytówka jest tak samo ważna jak wnętrze , a czasami może zadecydoać czy trafi do Ciebie klient , który przyprowadzi Tobie kolejnych 100 klientów.
-
Czystość , schludność i porządek. Taki jaki jest Twój gabinet takie jest Twoje podejście do klienta i jego terapi. Postaraj się ,aby wszędzie panował porządek. I jedna złota zasada.
Dawaj więcej, Obiecaj mniej. Jeśli masz dużo pracy nigdy , ale to nidgy nie obecuj klientowi ,że coś dla niego zrobisz więcej niż musisz. Zrób mniej , ale dobrze, to co wynika z zakresu Twoich obowiązków . Jeżeli już zadeklarujesz się ,że zrobisz coś więcej to zrób to. Brak realizacji zadeklarowanych czynności stawia Cię w świetle osoby niewiarygodnej i niesłownej.
-
Uśmiechj sie i bądź otwarty na wszystko co do Ciebie przychodzi.
Wszystko co zdarza się w Twoim życiu czyni Cię lepszym i bardziej doświadczonym życiowo.
Justyna Chmielewska
23-03-2017